arrow-back

Youtube red benadrukt het belang van content marketing

Vandaag is het zover: in de Verenigde Staten komt de nieuwe dienst YouTube Red op de markt. Voor een bedrag van $9,99 per maand ontvang je exclusieve video’s, muziek, een videowebsite en app zónder advertenties.  

Ook kun je met YouTube Red video’s offline opslaan, zodat je ze op een later moment kunt terugkijken als je geen internetverbinding hebt. En goed nieuws voor wie YouTube gebruikt als muziekkanaal: met de YouTube Red-app blijft de muziek op de achtergrond spelen als je deze weg klikt om bijvoorbeeld je mail te checken.

Met de lancering van dit streamingsabonnement gaat YouTube op termijn de concurrentie aan met enerzijds video-on-demand diensten als Netflix en HBO en anderzijds Spotify en Apple Music.

Hoe kunnen merken hun voordeel doen met YouTube Red?

De komst van YouTube Red betekent nóg meer noodzaak voor merken om zich bezig te houden met content marketing en te beginnen met branded kanalen. Door bijpassende thema’s te claimen en binnen dit thema een goed format te kiezen, kunnen merken op een positieve manier onder de aandacht van hun doelgroep komen.

Een goed voorbeeld van een goed lopend branded kanaal is Redbull. Het YouTube kanaal van dit merk telt meer dan 4 miljoen volgers. Eén van de meest bekeken filmpjes van dit kanaal is de Red Bull Stratos Space Jump met maar liefst 39 miljoen views, waarvan meer dan 7 miljoen mensen live.

Nog een mooi voorbeeld: GoPro. Op hun YouTube-kanaal vind je de gaafste video’s die zijn gemaakt met een GoPro-camera. Sport, extreme sports, zelfs apporteer-spelletjes met Border Collies. Door het kijken van deze filmpjes zou je bijna zelf overwegen om een GoPro camera aan te schaffen…

Let’s get together!

Hoe groter YouTube Red wordt, des te minder advertenties worden getoond bij video’s. De oplossing voor merken: zoek de samenwerking op met content makers die een eigen kanaal hebben met een groot bereik en sponsor ze. Dat deed ook Wehkamp, die de Nederlandse influencer Anna Nooshin haar favoriete mode items liet delen. En Magnum, die vlogger Beautygloss verslag liet doen van haar reis naar Cannes.

Ontdek YouTube Red