arrow-back

ARA M/V

Merkwaardig Talent

Organisaties worden succesvol door goede producten en diensten, maar vooral door goede mensen. Wij helpen ze niet alleen te vinden, we willen ze ‘aantrekken, inspireren en ontwikkelen.’ Door de ‘fit’ tussen hun drijfveren en de merkcultuur van je organisatie worden ze belangrijke ‘assets’ van je merk én ambassadeurs, of zoals wij zeggen ‘medemerkers’. Employer branding werkt ex- en intern!

Waar beginnen we?
Ons credo is ‘don’t sell the job, sell the company’. Dus voor we gaan concepten, ontdekken we ‘de ziel van de tent’. De identiteit van je organisatie is de bron van het hele verhaal.

Zijn dat geen ellenlange trajecten?
We zijn Rotterdams, dus nee. Binnen twee weken hebben we gesprekken gevoerd, staan strategie en EVP en is je feedback verwerkt. De basis voor een sterk, onderscheidend werkgeversmerk is er.

Wat is de volgende stap?
De strategie is het vertrekpunt voor creatie en geeft handvatten voor HR en leiderschap.

Wat bedoelen we met ‘binnen beginnen, buiten winnen’?
Waar je collega’s echt enthousiast van worden, dat is je belangrijkste belofte naar de markt. Waar hun ogen van gaan fonkelen, daar zit de belangrijkste energie.

Wat zijn ‘energetische waarden’?
‘Betrouwbaarheid’ en een ‘leuke sfeer’ zien we als ‘randvoorwaarden’. Het zijn vooral dissatifiers als ze er niet zijn. Wij gaan op zoek naar de waarden waarvan de energie gaat stromen.

Doen we ook aan contentmarketing?
In ons vak is ‘snackable content’ niet meer weg te denken. Stukjes content die online worden verspreid, via social, site, blogs display, en offline, via beurzen bijvoorbeeld, maar ook intern.

Waarom vinden we een concept essentieel?
De media zijn versnipperd, dus een rode draad is cruciaal. Met een onvervreemdbaar concept, een zin, een kenmerkend beeld creëren we synergie. Zodat al die puzzelstukjes ook echt optellen.

Wat denken we van storytelling?
Klinkt als van deze tijd, bestaat al heel lang en is -nog steeds- heel effectief. Wij zien een grote rol voor story’s, van medewerkers bijvoorbeeld, die het concept ondersteunen en verrijken.

Hoe belangrijk vinden we merkcultuur?
Zo belangrijk dat onze Ton Rodenburg er een boek over schreef (samen met zijn co-auteurs). Met een stappenplan hoe je een merkcultuur kunt bouwen waarin mensen het verschil maken.

Hoe werken we samen?
Vooral samen. We vinden het prettig om schouder aan schouder op te trekken. Met HR of -nog beter- met HR en communicatie

Meer informatie? Bel of mail met Ton Rodenburg (t.rodenburg@ara.nl) 06 54 373 801 of Mike Demelinne(m.demelinne@ara.nl) 06 29 541 549.

Klanten

Werk