arrow-back

Hero

Conserving the goodness of nature

Of je ze nu kent van de jam, mueslirepen of de babyvoeding: bij de naam Hero hebben we allemaal wel een associatie. Niet zo gek, want het internationale merk is al sinds 1886 in huishoudens wereldwijd te vinden. En niet alleen Hero, maar vandaag de dag bijvoorbeeld ook Schwartau, Semper, Organix en Beech-Nut. Allemaal merken die onder de Hero Group vallen.

Het van oorsprong Zwitserse bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een international house of brands. Alle merken volgen dezelfde missie. Om die missie scherp te formuleren, hebben wij diverse groepssessies gehouden. Het resultaat? Een nieuwe, krachtige missie: to delight consumers by conserving the goodness of nature. 

ARA heeft de missie gevisualiseerd met een glazen pot waar smakelijke ingrediënten uit de natuur te zien zijn. Een belangrijke zet, want die zorgt voor visuele eenheid in de Hero-bedrijven over de hele wereld. Een corporate story werd geschreven om de missie van de groep nog verder te verwoorden.

Van interne posters, films en presentaties tot het jaarverslag en de sustainability brochure, en van mailings tot het corporate websiteplatform: samen met Hero laten we in alle communicatie de corporate identity terugkomen.

Hoe de missie de bedrijfsvoering beïnvloedt? Daar kan CEO Rob Versloot kort over zijn. “Alles wat we in dit bedrijf doen, wordt langs die meetlat gelegd,” legde hij eens aan Het Financieele Dagblad uit. “We waren een decentraal bedrijf. Nu kijken we vanuit de missie met welke merken we verder willen, welke keuzes we maken in het portfolio en hoe we in positionering en identiteit één worden.”

Alles wat we in dit bedrijf doen, wordt langs die meetlat gelegd