arrow-back

Erasmus MC

Betekenis voor medewerkers, patiënten en maatschappij

Hoe omschrijf je -om in medische termen te blijven- het DNA van een topziekenhuis? Patiënten steeds meer genezen door vooral ook zelf steeds beter te worden, dat is het ultieme doel van het Erasmus MC. 'Werken aan beter worden' werd het thema van een langlopende employer branding-campagne die in 2018 de Werf& Award won.

Als universitair medisch centrum behoort het Erasmus MC tot de wereldtop. Baanbrekend onderzoek vindt er plaats, het SARS-virus werd er ontrafeld, Nederlands eerste beenmergtransplantatie werd er verricht en de zorgprofessionals van de toekomst worden er opgeleid.

Erasmus MC - Werken bij

/

Innovatie is hier standaard.
Ben je arts of verpleegkundige, operatieassistent of radiologisch laborant: bij Erasmus MC haal je alles uit je carrière. Innovatie is hier standaard. En elke dag is een lesdag. Een dankbaar uitgangspunt voor storytelling

We waren vaak in het ziekenhuis met camera en microfoon om de verhalen van medewerkers vast te leggen. Beeldbepalende medici, vasthoudende onderzoekers en verpleegkundige kanjers van de IC tot kindergeneeskunde. We brachten hun werk en passie, en de bedrijfscultuur in beeld. We bouwden een werkenbij-website en focusten op diverse kanalen en (social) media, waaronder Facebook.

De magische grens van 10.000 likes
De sitebezoeken gingen omhoog met 320%, de conversie van de sitebezoeken was 50% (job alert, contact of sollicitatie), het aantal sollicitaties binnen de focusdoelgroep steeg met 13%. De externe inhuur werd zo gereduceerd, dat de investering zichzelf had terugverdiend. Inmiddels heeft de Facebookpagina (door ons geïnitieerd) de magische grens van 10.000 likes bereikt. Intern heeft de campagne de trots aanzienlijk versterkt; content wordt enthousiast gedeeld. En vanzelfsprekend wordt de campagne op grond van de resultaten voortdurend bijgestuurd. Ook in communicatie is het doel: voortdurend nog beter worden.

Meer werk